Seurakuntavaalit 2022 Kihniön seurakunnassa

Tervetuloa Kihniön seurakunnan vaalisivuille.

Kihniössä ei järjestetä seurakuntavaaleja, koska palautettiin vain yksi ehdokaslista, jossa oli viisitoista ehdokasta.  Kaikki tulevat valituksi kirkkovaltuustoon. Ennakkoäänestys muiden seurakuntien jäsenille järjestetään 8.-12.11. klo 9-18 seurakuntatalolla kirkkoherranvirastossa Kuruntie 14.

Sopuvaalien tulos

Tärkeät päivämäärät

Ennakkoäänestys 8.–12.11.2022
Ennakkoon voi äänestää kaikissa ennakkoäänestyspaikoissa. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan! Toisten seurakuntien jäseniä varten.

Kuka voi äänestää seurakuntavaaleissa?

Seurakuntavaaleissa jo 16-vuotiaalla on äänioikeus.

Rippikoulua tai konfirmaatiota ei edellytetä äänestämiseen, kirkon jäsenyys riittää.

Seurakuntavaalit 2022

Seurakuntavaalit toimitetaan neljän vuoden välein. Marraskuussa valitaan 367 seurakuntaan yhteensä noin 8 000 uutta luottamushenkilöä.

Seurakuntavaalit ovat ennen kaikkea paikalliset vaalit, joissa seurakuntalaisten joukosta valitaan henkilöt suunnittelemaan toimintaa seuraavalle nelivuotiskaudelle. Seurakuntavaaleissa pääset vaikuttamaan oman seurakuntasi tulevaisuuteen.

Mistä kaikesta seurakuntien luottamushenkilöt päättävät? Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tule ehdokkaaksi ja äänestämään sellaisena kuin olet – olet uskottu, toivottu ja rakastettu

Tavoitteena on saada jokaiseen seurakuntaan kaikenikäisiä, erilaisissa elämäntilanteissa olevia luottamushenkilöitä eri aloilta. Äänestäminen on hyvä tapa vaikuttaa oman seurakuntasi asioihin. Olemme kaikki tervetulleita kirkkoon ja äänestämään. Me kaikki olemme uskottuja, toivottuja sekä rakastettuja.

Tutustu vaalien teemoihinLinkki avautuu uudessa välilehdessä